keskiviikko 25. toukokuuta 2016

Jeesuksen jäähyväisrukous.

Rakas Lähimmäiseni, Johanneksen 17 luku sytyttää sydämeni aina kun sen luen. Siinä tunnemme Jeesuksen rakkauden joka sanassa. Kaikkensa Jeesus on antava meidän edestämme. Hänen harras tahtonsa on se, että me hänen seuraajansa olisimme yhtä, ja Jeesus asuisi aina sydämissämme. Jeesus lopettaa rukouksensa näin: "Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen. Siellä he näkevät minun kirkkauteni, jonka sinä olet antanut minulle, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista. Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen, ja nämä, jotka ovat tässä, ovat tulleet tietämään, että sinä olet minut lähettänyt,. Minä olen opettanut heidät tuntemaan sinun nimesi ja opten yhä, jotta heiissä olisi sama rakkaus, jota sinä olet minulle osoittanut ja jotta minä näin pysyisin heissä." jakeet 24-26.

Rukoillaan Jaakko Haavion kanssa: "Herra Jeesus, me olemme epäonnistuneet yrityksessämme seurata sinua. Me olemme syytäneet vellitsevia olosuhteita ja toisia ihmisiä saamattomuudestamme. Me olemme arvostelleet heitä sydämettömästi, jopa herjanneet ja parjanneet heitä lujittaaksemme omaa asemaamme. Anna lankeemuksemme meille anteeksi. Rukoile, Armahtajamme, Isääsi meidän puolestamme voidaksemme olla sinun vilpittömiä todistajiasi ja rakentaa sinun perhettäsi maailmassa."

Tänä aamuna, 25.5.2016, rakkaudella Mummi.

Ei kommentteja: