sunnuntai 17. huhtikuuta 2016

Pyhä Henki, Puolustaja.

Rakas Lähimmäiseni, Olemme heränneet keväiseen sunnuntaiaamuun. Kun avaan ulko-oven, sateen puhdistama maa tuoksuu puhtaalta mullalta. Joku iloisesti sirkuttava lintupari keskustelee vilkkasti läheisessä koivussa. Mummi kiittää tästä hetkestä. Rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto! Iloitaan kevään ihmeistä!

Tämän sunnuntain otsikko on "Jumalan kansan koti-ikävä." Tämän päivän evankeliumitekstissä Jeesus antaa lupauksen Pyhästä Hengestä: Joh. 16:4-11:
"En ole aikaisemmin puhunut teille tästä, koska olen ollut kanssanne. Mutta nyt minä menen hänen luoksensa, joka on minut lähettänyt. Kukaan teistä ei kysy minulta minne minä menen, vaan sydämenne on täynnä murhetta sen johdosta, mitä minä teille sanoin. Mutta minä sanon teille totuuden: teille on hyödyksi, että minä menen pois. Ellen mene, ei Puolustaja voi tulla luoksenne. Mutta mentyäni pois, minä, minä lähetän hänet luoksenne, ja hän tulee ja paljastaa, että maailma on väärässä, hän paljastaa, mitä on synti, mitä vanhurskaus ja mitä tuomio. Synti on siinä. että ihmiset eivät usko minuun, vanhurskaus tulee julki siinä, että minä menen Isän luo, ettekä te enää näe minua. Ja tuomio on siinä, että tämän maailman ruhtinas on tuomittu."

Rakas Lähimmäiseni, me saamme turvallisesti luottaa siihen, että emme turhaan ikävöi Taivaan kotiin rakkaittemme luo! Meillä on Puolustaja, Jumalan Pyhä Henki, joka vahvistaa meitä kaikessa; opettaa, siunaa ja johdattaa tänäänkin sanan kuuloon! Kiitetään Hyvää Jumalaa ylösnousemusvoimasta! Herra siunatkoon Sinun päiväsi, rakas kanssakulkijani!

Tänä aamuna, 17.4.2016, rakkaudella Mummi.

Ei kommentteja: