tiistai 12. tammikuuta 2016

Jumala lähetti Poikansa.

Rakas Lähimmäiseni, herään kello kolme. Vähän jännitän uutta verenohennuslääkettä, jonka sain seurakseni. Isä, anna minulle täysi turva! Muistuta, että Sinä valvot kun minä nukun. Ja valvoessanikaan minun ei tarvitse verenkierrostani huolehtia. Sinä sanoit minulle mieheni hautajaispäivänä: "Minä pidän Sinusta huolen! Kiitos tämän lupauksen turvasta!

Paulalta sain uuden päivän sanan: "Lupaus kantaa". Juha Vähäsarja on valinnut tähän päivään sanan 1 Joh. 4:10: "Siinä on rakkaus - ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi."

"Jumala on rakastanut meitä jo ennen syntymäämme. Meidät on ennalta kutsuttu elämään, meidät on Jumalan käsin piirretty ja suunniteltu. Kokoon punominen tapahtui äitimme kohdussa, silmiltä näkymättömissa, mutta Jumalan katseen alla. Jokainen joutuu silti syntymään syntiin langenneeseen maailmaan. Jos Jumala ei murtautuisi elämäämme lahjoittaen uskon, me emme voisi välttää lankeemuksen karuja seurauksia. Jumala on rakkaus ja Hän rakasti meitä, jotka emme osaa tekijäämme itse rakastaa. Pyhä uhri  uhrattiin Gölgatan kummulla jokaisen syntisen puolesta. Rangaistus otettiin päältämme pois. Uskon lahja jaetaan meille Sanassa, kasteessa, ehtoollisessa. Meidän  Rakkautemme Jumalaan ei riitä sovituksen hinnaksi, mutta Jumalan rakkauden teot meille riittävät. Voimme kiittää parhaiten pelastuksen suuresta lahjasta uskomalla syntimme iloisesti anteeksi."

Rakas Isä, iloiten kiitämme Sinua siitä, että annat tänäänkin kaikki syntime anteeksi Jeesuksen nimessä! Amen.

Tänä aamuna, 12.1.2016, rakkaudella Mummi.


2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Sitä Jumalan antamaa "yli ymmärryksen käyvää rauhaa" sinulle Mummi, näihinkin päiviisi!

mummi kirjoitti...

Kiitos, rakas Anonyymi! Olen taas käynyt "rajalla". Kun nukutetaan ja jäädään täydellisesti Isän varaan, yli ymmärryksen käyvä rauha on läsnä! Kiitos, että rukoilet sitä minulle jokaiseen päivään! Me kaikki sitä tarvitsemme. Luota Sinäkin Jumalaan joka hetki, rakas lukijani! Hän meitä kantaa! Mummi