tiistai 7. heinäkuuta 2015

Vielä rukouksesta.

Rakas Lähimmäiseni, ilotaan siitä, että rukouskanava on auki aina, kun silmämme aamulla avaamme! Me voimme viedä tulevan päivän asiat ja kaikki rukousaiheemme Isän tietoon Jeesuksen nimessä heti herättyämme. Meillä on turva Jumalassa! Viedään asiamme Hänen tietoonsa. Joku on sanonut minulle, ettei hän osaa rukoilla. Sinun ajatuksesi, rakas ystävä, ovat rukousta. Osoita se, mikä mieleesi nousee Isälle, Jeesuksen  nimessä. Huomaat, että helpotut. Isä, joka rakastaa sinua Jeesuksen ristintyön tähden, kuuntelee Sinua ja vastaa sinulle. Siitä lähtee rukous!

Tuon meille vielä rukouksia "2000 rukouksen vuotta" kirjasta, niin näet kuinka erilaisia rukoukset voivat olla:

"Herra, avuttomuuteni pohjalla, siellä sinä odotat voimasi kanssa. Kun olen omien huolteni vankina, itseeni sidottuna, juuri silloin olet paikalla, auttamassa minua irti, auttamassa minua katsomaan sinuun, niin että pääsen ulos omasta maailmastani.
Kiitos, että saan olla näin pieni, näin kokonaan sinusta riippuvainen. Kiitos, että voimasi tulee täydelliseksi vasta heikkoudessani. Herra - kiitos, että haluat käyttää sitä, mikä maailmassa on vähäistä, sitä, joka ei ole yhtään mitään. En pysty ymmärtämään sitä, mutta sinä olet sanonut niin. Siksi jätän elämäni sinun käsiisi, niin että voit käyttää minua palveluksessasi, sillä tavalla kuin sinä haluat." Rukous St. Davidsgårdenista.

"Tee meidät arvollisiksi, Herra, palvelemaan kakkialla maailmassa lähimmäisiämme, jotka elävät ja kuolevat köyhyydessä ja nälässä. Anna heille meidän käsiemme kautta tänä päivänä heidän jokapäiväinen leipänsä, ja ymmärtävän rakkautemme kautta, anna heille rauha ja ilo.
Rakkain Herra, auta minua näkemään sinut tänään ja joka päivä sairaissa, ja heitä hoitaessani palvelemaan sinua. Vaikka sinä joskus kätketkin itsesi ihmisten  ärtyvyyden ja vaaateliaisuuden ja kohtuuttomuuden valepukuun, auta minua silti tunnistamaan sinut ja sanomaan: "Jeesus, minun hoidettavani, kuinka suloista onkaan palvella sinua." Äiti Teresan rukous.

Tänä aamuna, 7.7.2015, rakkaudella Mummi

1 kommentti:

Kirsti kirjoitti...

Ensimmäinen rukous antaa sanat sille mitä tunnen. On todella hyvä lukea se!
Terveisin Kirsti (siis se 2 taas. En muista sitä numeroa kirjoittaa. Ei kai se haittaa).