lauantai 4. heinäkuuta 2015

Rukoillaan yhdessä


Rakas Lähimmäiseni, kello on viisi, kun avaan silmäni. Kiitos. Isä, virkistävästä unesta! Kun avaan ulko-oven, keltaiset orvokit tervehtivät minua ilon kuorolla. Kuivuvan maalin tuoksu sekoittuu kesäilmaan. Kiitos, Janne, ammattimies, kun maalasit sen, mihin mummi ei pystynyt! Herra siunatkoon Sinua ja parantakoon polvesi! Herra siunatkoon Sinuakin, kanssakulkijani. Isä, anna meille rauha sydämeen, ole lähellä, ota pelko pois, että jaksamme itsekukin tehtävämme ilolla suorittaa. Ole, Isä, kaikkien lomalaisten turva. Kiitos, että oletkin, armahtava Isä!

Tänä aamuna löysin meille yhteisen rukouksen Hiljaisuuden rukouksista. Yhdytään siihen:

Taivaallinen Isä - sinä olet luvannut varjella minun lähtemiseni ja tulemiseni tästedes ja iankaikkisesti. Siksi rukoilen: Auta minua aina jättämään se päivä, joka on mennyt, sinun laupeytesi haltuun, lapsen luottamuksella, ja ottamaan vastaan uusi päivä iloisesti luottaen sinun mahdollisuuksiisi. Vaputa minut siitä, mikä sitoo minua katkeruuteen ja itsesääliin, levottomuuteen ja pelkoihin. Ohjaa minua siihen vapauteen, jonka vain sinä voit antaa. Sinä voit vapauttaa minut synnistä, joka lukitsee minut tuskaan ja levottomuuteen, niin että askel askeleelta saisin elää vapaana, avoimessa yhteydessä toisiin ihmisiin.

Kiitos, että saan elää keskellä tapahtumista, jota sinun oma rakkautesi kantaa. Sinun rakkaudessasi saan llevätä ja uudistua. Saan yhä uudestaan kuolla pois siitä pahasta,jota minussa on, ja nousta uuteen elämään. Saan katsoa eteenpäin kohti täyttymyksen päivää ja antaa sinun päivä päivältä johdattaa minua tuota päivää kohti. Aamen.

Tänä aamuna, 4.7.2015, rakkaudella Mummi


Ei kommentteja: