sunnuntai 26. huhtikuuta 2015

Jumalan lapsen koti-ikävä.


Rakas Lähimmäiseni, Jeesus kanssasi tänä lepopäivänä! Kuinka suloista on lukea Jeesuksen sanoja tämän sunnuntain tekstistä, Joh. 14:1-7: "Minä menen valmistamaan teille sijaa, mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä, missä minä olen. Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen." Tuomas sanoi hänelle: "Herra, emme me tiedä minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?" Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."


Päivän aihe on; "Jumalan kansan koti-ikävä" Sanotaan, että käsi aurassa, sydän taivaassa! Kun on saanut Jeesuksen sydämeensä, päivittäiseksi matkakumppaniksi, taivas tulee lähelle. Tulee Isää ikävä! Me, joiden rakkaat ovat jo päässeet perille, elämme jälleennäkemisen toivossa. Me vanhukset väsymme kipuihimme ja arjen vaikeuksiin ja saatamme huokaista: "Tule, Jeesus, ja nouda lepoosi!"

Jeesuksen kanssa eläessämme, saamme luottaa siihen, että Hän noutaa meidät Isän luo silloin kuin Isän tahto on! Jeesus on läsnä seuraajansa elämässä kaikki päivät maailman loppuun asti. Hän varjelee vaaroissa. Hän lääkitsee sairaan ja armahtaa synnintuntoisen. Jeesus elää sydämissämme Pyhän Hengen kanssa ja Hän itse on tie, joka kotiin vie!

Kiitos Jeesus seurakunnasta, kodista, jossa puhut meille sanasi kautta ja annat meille ruumiisi ja veresi ehtoollisessa. Kiitos Jeesus rakkaista ihmisistä, joiden yhteydessä saamme elää täällä vanhuuttamme ja odottaa ilolla perillepääsyä! Aamen

Tänä aamuna, 26.4.2015, rakkaudella Mummi


2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tuo Johanneksen evankeliumin kohta on minulle tärkeä kohta. Ja tuo "käsi aurassa, sydän taivaassa" on kyllä hyvin taivaanmatkalaisia kuvaava. Hyvää sunnuntaipäivää sinulle Mummi! T: Metsäntyttö

mummi kirjoitti...

Rakas Metsäntyttö, kiitos kommentistasi. Iloitaan siitä, että Jumalan Sana lohduttaa ja vahvistaa meitä. iloa alkavaan viikkoosi! Mummi