sunnuntai 8. maaliskuuta 2015

Jeesus, Pahan vallan voittaja.

Rakas Lähimmäiseni, uni antaa odottaa itseään, aloitan siis sunnuntain tekstien tutkimisen. Päivän aihe on "Jeesus, Pahan vallan voittaja." Psalmissa 25: 11-20 psalmista tietää syntinsä ja anoo anteeksiantamusta: "Nimesi tähden , Herra, anna anteeksi minun syntivelkani, sillä se on suuri. Kuka on se mies, joka Herraa pelkää - sen hän neuvoo tielle, joka hänen on valittava. Hänen sielunsa saa nauttia hyvyyttä ja hänen jälkeläisensä saa periä maan."

Jeremia 7:23 -26 Jumala kutsuu kuulemaan puhettaan, mutta kansa kääntää kasvonsa pois, eikä halua seurata Jumalaa. Evankeliumi, Johannes 8: 46-59 kertoo, että juutalaiset eivät uskoneet Jeesukseen. He väittivät, että Jeesuksessa on riivaaja, kun hän sanoo: "Totisesti, totisesti, minä sanon teille, jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa." Olihan Aabrahamkin kuollut! "Kun Jeesus sitten ilmaisee syntyperänsä: "Totisesti, totisesti minä sanon teille; ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut", he aikovat kivittää Jeesuksen, mutta Jeesus poistuu pyhäköstä.

I Joh. 18-20 kuuluu näin: "Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestään vaarin, eikä häneen ryhdy se paha. Me tiedämme, että olemme Jumalasta, koska koko maailma on pahan vallassa. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, Hänen Pojassansa Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä."

Kiitos Jeesus, että Sinä tulit pelastamaan meidät! Aamen
Herran siunaamaa Pyhäpäivää Sinulle, rakas Lähimmäiseni! Mennään sanankuuloon!

Tänä aamuna, 8.3.2015, rakkaudella Mummi.

Ei kommentteja: