torstai 12. maaliskuuta 2015

Jeesuksen jäähyväispuhe

Rakas Lähimmäiseni, oletko Sinä kuullut Jeesuksen jäähyväispuheen? Kun avasin Raamatun tänä aamuna, minulle avautui Joh. 14, jossa meidän Herramme ja Vapahtajamme puhuu meille rakkauden sanoja. Kehoitan Sinua lukemaan Jeesuksen jäähyväispuheen kokonaan, tunnet kuinka jokainen sana voitelee sydäntäsi Isän Jumalan rakkaudella, elämän eliksiirillä. Tunnet kuinka hyvä Jumalan lapsen on elää tässä murheen maailmassa, kun saa elää Jeesuksen, Vapahtajansa kanssa, kaikki päivänsä.

Rakas Lähimmäiseni, Jeesuksen nimessä kirjaan Sinulle muutamia Jeesuksen rakkaita sanoja. Kerrataan näitä sanoja aina silloin, kun omat voimat loppuvat. Huomataan, että Jeesus elää meissä!

"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen, Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä missä minä olen. Ja mihin minä menen, tien sinne te tiedätte. Minä olen tie, totuus ja elämä." "Totiseti, totisesti minä sanon sinulle; joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä, sillä minä menen Isän tykö, ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa."

"Ja minä olen rukoileva Isää, että hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä, mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. En minä jätä teitä orvoiksi, minä tulen teidän tykönne." Rauhan minä jätän teille; minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen alköönkä peljätkö." "Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

Tänä aamuna 12.3.2015, kiitän Jeesusta näistä sanoista, rakkaudella Mummi


2 kommenttia:

sylvi kirjoitti...

Kiitos taas ihanist raamatun sanoita.

Metsäntyttö kirjoitti...

Kun olin lapsi, isäni luetti toisinaan minulla ääneen tuota kohtaa itselleen. Olin jo itse unohtanut asian, mutta äitini muitutti minua siitä. Olin vain ihmetellyt, miksi juuri tuo kohta on jäänyt raamatusta niin mieleeni. Isän hautajaisissa pappi luki myös tuon kohdan, vaikka ei hän tiennyt sen erityismerkityksestä meille.