maanantai 23. helmikuuta 2015

"Minä olen viinipuu, te olette oksat"

Rakas Lähimmäiseni, eilen iloitsin seurakuntayhteydestä! "On riemu, kun saan tulla, sun, Herra temppeliis!" Messussa tulemme siunatuiksi sielun ja ruumiin puolesta. Sana vahvistaa ja lääkitsee, Jeesus antaa ruumiinsa ja verensä ja pukee meidät Jumalan rauhalla kohtaamaan tämän maailman paineet. Messu on keidas-hetki! Kiitos, Jeesus!

Juha Vähäsarja ohjaa meidät Jeesuksen jalkojen juureen. Kuulemaan hänen sanojaan, kun uusi viikko alkaa: "Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Eihän oksa pysty tuomaan hedelmää, ellei se pysy puussa, ja samoin ette pysty tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu ja te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään." Joh. 15: 4-5.

Jumalan evankeliumi kulkee eteenpäin niiden välityksellä, jotka pysyvät Jeesuksessa. Hedelmää voi tuotta vain oksa, joka saa elämänsä oikeasta viinipuusta. Oksa ei tuota hedelmää, vaan kaikki tarvittava annetaan ulkopuolelta. Jeesuksen tulee siis kasvaa ja meidän vähetä. Kaikki kunnia työstä kuuluu hänelle, ei ihmisille. Jeesuksen nimi on se, joka tulee korottaa, ei meidän luulotellut saavutuksemme. Ilman Jeesusta ei synny mitään pysyvää. Mikä syntyy Jeesuksen työn ansiosta, ei tee meistä suuria, vaan ainoastaan ansiottomia palvelijoita, jotka olemme tehneet vain sen, mikä pitikin tehdä. Sillä ilman Jeesusta me emme olisi voineet saada mitään aikaan."

Tänä aamuna, 23.2.2015, rakkaudella Mummi



Ei kommentteja: