sunnuntai 11. tammikuuta 2015

Kasteen lahja

Rakas Lähimmäiseni, tämän sunnuntain aihe on: Kasteen lahja. Sinä ja minä saamme kiittää kasteen lahjasta. Jumala on säätänyt niin, että meidät liitetään seurakuntaan, kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Jumala haluaa ottaa lapsen armoihinsa kohta syntymän jälkeen. Vanhempia ja kummeja kehoitetaan opettamaan lapselle mitä kaste merkitsee ja viemään hänet seurakuntayhteyteen kasvamaan uskossa ja Sanan tuntemisessa, että hänestä tulee Jeesuksen seuraaja ja Jumalan lapsi. Opettaminen jää monilta tekemättä. Onneksi Jumala kutsuu lapsiaan takaisin yhteyteensä Jeesuksen armoaterialle. Isän kutsumana minäkin olen löytänyt Vapahtajani. Siitä kiitän armollista Jumalaa!

Jeesuksen kaste Luukas 3: 15-18 ja 21-22, on päivän evankeliumi. Johannes Kastaja tekee selväksi, että Jeesus on odotettu Messias: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes avaamaan hänen kenkiensä nauhoja. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella."

Kun Johannes kastoi Jeesuksen ja Jeesus rukoili, tapahtui niin, että taivas aukeni ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niin kuin kyyhkynen ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."

Tänään meillä on mahdollisuus mennä seurakuntaan kuulemaan Jumalan sanaa ja ottamaan vastaan Jeesuksen ruumis ja veri pelastukseksemme! Ja kokemaan seurakuntayhteyttä.

Tänä aamuna, 11.1.2015, rakkaudella Mummi

Ei kommentteja: