keskiviikko 10. joulukuuta 2014

Mannaa


Rakas Lähimmäiseni, ilmojen Isä pitää meitä jännityksessä, saammeko valkean joulun? Kaksi viikkoa vielä, niin näemme, kuinka kävi. Joulun ilosanoma valaisee sydämemme pimeimmälläkin seudulla. Jeesus elää ja armahtaa, lohduttaa ja antaa turvan jokaiselle lapselleen. Pysytään Jeesuksessa! Martti Lutherkin muistuttaa meitä siitä, että Jeesus pitää meistä huolen. Nautitaan mannaa:

Luuk. 22:35
Puuttuiko teiltä mitään? On kuin Herra kärsimään käydessään mielisi
sanoa opetuslapsilleen: Olen auttanut teitä tähän asti ja antanut teille
kaiken, mikä teiltä puuttui. Sanoin ja teoin olen osoittanut, että te
voitte luottaa minun, koska en ole sallinut teiltä koskaan mitään
puuttuvan. Tahdon jatkaa samalla tavalla teitä hylkäämättä, vaikka
ajallisesti lähdenkin luotanne. Kuitenkin minulla on sama voima auttaa,
kunhan te ette vain epätoivoissanne luule kadottaneenne minua. Pysykää
vain lujina uskossa älkääkä lannistuko luottamuksessanne minuun, vaikka
näettekin minun kärsivän ja kuolevan ja vaikka jätänkin teidät
yksiksenne.

Tähän asti te olette aistimin havaittavasti kokeneet minun apuani ja
varjelustani. Nyt teidän on uskottava tämä apu, vaikka ette heti
voisikaan sitä aistimin havaita. Jos olette opetuslapsiani, ette saa
yhtenään riippua ulkonaisessa näkemisessä ja tuntemisessa. Teidän on
harjoittauduttava siinä, että uskotte minun tahtovan ja voivan auttaa,
vaikka ette sitä näe ja vaikka kärsivinä ja ahdistettuina tunnette aivan
muuta. Teitä lohduttaa alati se, että kun kaikki muu pettää ja kun
kaikkea puuttuu, teillä on jäljellä minut.

(Martti Luther - Mannaa Jumalan lapsille)

Tänä aamuna, 10.12.2014, rakkaudella Mummi

Ei kommentteja: