perjantai 7. marraskuuta 2014

Vapaa kuin taivaan lintu


Rakas Lähimmäiseni, olen lukenut suomalaisen edesmenneen evankelistan Urho Muroman kirjaa Uudestisyntynyt ihminen. Ihmetteletkö Sinä, rakas Lähimmäiseni, miksi tarvitaan risti ja Jeesus? Kyseletkö, eikö Jumala yksin riitä?

Urho Muroma vastaa kysymykseen: "Miksi Jeesus? Jeesuksen sanoilla: "Minä olen tullut, jotta heillä olisi elämä ja yltäkylläisyys." Joh.10: 10, ja jatkaa " Jotta tällä ajallisella elämällä olisi se merkitys, minkä Jumala on sille tarkoittanut, täytyy sitä seurata iankaikkinen elämä."

1 Joh. 5: 11-13. "Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa. Jolla Poika on, sillä on elämä, jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää. Tämän minä olen  kirjoittanut teille, jotka uskotteJumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä." Muroma jatkaa: "Jumala ei kuitenkaan voi antaa tätä elämää synnin vallassa vaeltavalle ihmiskunnalle, ennenkuin hän on ottanut pois maailman synnin itsensä ja ihmiskunnan väliltä. Ja tämän hän on tehnyt Golgatan ristillä."

Jesaja 53: "Me vaelsimme kaikki eksyksissä niin kuin lampaat. Kukin meistä poikkesi omalle tielleen, mutta  Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme. Hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden, rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi ja hänen haavainsa kautta me olemme parannetut." Muroma jatkaa: "Golgatan ristillä on tapahtunut koko maailman syntien sovitus, sillä hän on meidän syntiemme sovitus, ei ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman. Kun parannuksen tehnyt ihminen seisoo näin ristin juurella ja saa syntinsä anteeksi, tapahtuu hänessä niin suuri muutos, että Jumala nimittää sitä uudestisyntymiseksi, niinkuin se onkin." Joh.14: 23: Jeesus sanoo, jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani ja minun Isäni rakastaa häntä ja me jäämme hänen tykönsä asumaan."

Vapauteen Kristus vapauttaa meidät, kun Jeesuksen veri pesee sydämen puhtaaksi synneistä ja meistä tulee Jumalan lapsia. Kiitetään Jeesusta Hänen ristintyöstään!

Tänä aamuna, 7.11.2014, rakkaudella Mummi.                                 

Ei kommentteja: