keskiviikko 24. syyskuuta 2014

Jeesus on tie

Rakas Lähimmäiseni, heräsin pari tuntia nukuttuani. Rukouksessa muistin Sinut ystäväni, joka pelkäät; pelkäät, ettet kelpaa Taivasten valtakuntaan. Toisin sanoen Sinulla ei ole pelastusvarmuutta. Kun Jeesus on meidät nimeltä kutsunut ja kun olemme Sanasta lukeneet, että Jeesus on meidät Ristillä pelastanut Jumalan lapsiksi ja ylösnousemisellaan voittanut meille iankaikkisen elämän, ja sen uskomme, me voimme turvallisesti luottaa, että Jeesus ei meitä petä. Kun aikamme täällä päättyy, Jeesus ottaa meitä kädestä ja sanoo: "Tule, minun Isäni siunattu".

Jeesus sanoo Sinulle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä, joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun ikinä kuole. Uskotko sen?"

Juha Vähäsarja kirjoittaa tänään: "Älköön teidän sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta huonetta-enhän minä muuten sanoisi, että minä menen valmistamaan teille asuinsijan. Joh. 14:1-2.

"Jokaiselle on olemassa täydellinen paikka taivaassa. Jeesus on itse valmistanut meille asuinsijan. Taivaassa ei mikään voi olla muuta kuin täydellistä, koska siellä näkyy kaikessa Jeesuksen käden jälki. Juhliin on jo valmistauduttu. Pöytä on katettu. Vain vieraita enää odotetaan. Olemmehan valmiit juhliin?
Taivaan toivo on paras murheen karkoittaja.  Kun sydän on jo kotona, on jalkojen alla tukeva maa. Uskossa katselemme jo nyt taivaan kultaisia katuja ja vihreitä niittyjä. Siellä leijona juo purosta lampaan kanssa, eikä tieltä eksy enää kukaan.
Kristityn paras on varmasti vasta edessäpäin. Jeesus kehottaa meitä uskomaan Jumalaan ja luottamaan häneen. Taivaassa Jeesus on aina itse kanssaamme. Näemme hänet kasvoista kasvoihin. Missä Jeesus on, siellä on aina myös ilo, rauha ja vapaus."

Kiitos Jeesus, Vapahtajamme, Sinä Rauhan Ruhtinas! Aamen

Tänä aamuna, 24.9.2014, rakkaudella Mummi

Ei kommentteja: