maanantai 28. heinäkuuta 2014

Isälle kiitos ja kaikille maalareille!


Rakas Lähimmäiseni, Isä johdatti minut virkistysviikolle järven rannalle! Menin uimaan neljä kertaa, vaikka en ole sitä tehnyt enää vuosiin. Suuri ihme oli se, että helteestä huolimata ei tarvinnut hikoilla neljään päivään! Maalasimme tyynen järven tuntumassa varjoisalla terassilla. Ruokailimme hyvin ilmastoidussa ruokalassa ja makuutilassa mukana raahaamani tuuletin viilensi ilman.

Jumalan johdatuksen huomasin jo silloin junassa, kun täysin tuntematon ihminen , nykyinen hyvä ystäväni Pirjo, kutsui minut maalausleirille. Tuntui utopistiselta mummista, mutta poikanikin rohkaisi: "Nythän sinun on sinne mentävä, kun vielä elät!" Kiitos Jumalalle, mummi todella eli! Ihanat kaverit kannustivat ja mummi maalasi! Malli vain vaihtui. Tosi hyvä piristysruiske mummin elämään!

Oli mielenkiintoista nähdä toisten töitä ja opettajan hyvää opetusta työn edetessä. Parasta oppia sai, kun Anna-taiteilija muutamalla vedolla teki harjoitustyöstä taideteoksen! "Noinhan minäkin voin tehdä!"

Tähän kuuluu kiitospsalmi 23: "Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden. Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat. Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti."

Tänä aamuna, 28.7.2014, rakkaudella Mummi


2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ihanaa Airi,että viihdyit maalauskurssilla.Vähän jännitin etukäteen,kun sillälailla Sinut houkuttelin leirille.Nimittäin sen takia,jos et viihdykkään.Pelko oli ilmeisesti turhaa :)
Itse en saanut paljon aikaan,mutta luonnonkaunis ympäristö,ja kaikki ne uudet ja vanhat tuttavuudet joita siellä saa tavata tekevät mielestäni tuosta tapahtumasta niin mukavan.Lisäksi he ovat mielestäni kaikki jotenkin niin samanhenkisiä.Hyvää kesän jatkoa Sinulle Airi.
Terveisin
Pirjo"junaystäväsi"

mummi kirjoitti...

Kiitos Sinulle ja miehellesi mummin hyvästä hoidosta, kun kotiin asti kyyditsitte! Se on ylenpalttista lähimmäisenrakkautta, jonka Herra Teille palkitse! Mummi