sunnuntai 6. heinäkuuta 2014

Isä etsii kadonneita

Rakas Lähimmäiseni, tämän lepopäivän otsikko on :"Kadonnut ja jälleen löytynyt". Sillä Jeesus tarkoittaa tuhlaajapoikaa, josta Hän kertoi iki-ihanan vertauksen Luukas 15: 11-32. Kun luin päivän tekstejä, minua alkoi puhutella Psalmi 32, Daavidin mietevirsi. Daavidille kävi niinkuin tuhlaajapojalle; sinullekin ehkä, ja minulle on käynyt niinkuin tuhlaajapojalle.

Kun Jumala puhuttelee ja kutsuu yhteyteensä, me heräämme synnin unesta. Ilman Jumalaa eläessämme olemme synnin orjia. On paha olo. Huomaamme, että olemme monella tavalla sotkeneet elämämme.
Kun Jumala kutsuu, tulee synnintunto. Daavid kertoo psalmissa 32: "Kun minä siitä vaikenin, riutuivat luuni jokapäiväisestä valituksestani. Sillä yötä päivää oli sinun kätesi raskaana minun päälläni; minun nesteeni kuivui, niinkuin kesän helteessä. Sela. Minä tunnustin sinulle syntini enkä peittänyt pahoja tekojani; minä sanoin: "Minä tunnustan Herralle rikokseni", ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani. Sela. Sentähden rukoilkoot sinua kaikki hurskaat aikana, jona sinut löytää voidaan."

Daavid puhkeaa ylistykseen: "Sinä olet minun suojani, sinä varjelet minut hädästä, sinä ympäröitset minut palastuksen riemulla. Sela. Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synnit on peitetty! Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä!"..."Jumalattomalla on monta vaivaa, mutta joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo. Iloitkaa Herrassa ja riemuitkaa, te vanhurskaat, ja veisatkaa ilovirsiä, te kaikki oikeamieliset."

Kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki, vakuuttaa yhteyteensä palanneelle: "Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa; minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee." Isä odottaa kaikkia kadonneita palaamaan. Hän ottaa vastaan jkaisen yhtä rakkaasti kuin tuhlaajapojan Jeesuksen vertauksessa Kiitetään Isää Hänen rakkaudestaan ja kiitetään Jeesusta armosta tänä lepopäivänä!

Tänä aamuna, 6.7..2014, rakkaudella Mummi

Ei kommentteja: