tiistai 10. kesäkuuta 2014

Elävää vettä

Rakas Lähimmäiseni, muisteletko kanssani vielä Lähetysjuhlien raamattutuntia? Minulle avautui laki ja armo uuden kuvakielen kautta. Jukka Keskitalon raamattutunnin aihe oli "Herra, anna minulle sitä vettä."

Keskitalo vertasi lakia seisovaan veteen ja armoa virtaavaan veteen. Kun seison tyynen veden äärellä, näen itseni kaikkine puutteineni, synteineni. Olen yksin itseni kanssa.

Jeesuksen antama vesi on virtaava, elämän vesi. Jeesus sanoi samarian naiselle lähteellä: "Jokainen, joka juo tätä vettä. janoaa jälleen, mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."

Siinä vedessä on Jeesus itse, Hänen rakkautensa tyydyttää kaipaavan sielun, Hänen verensä pesee sydämen puhtaaksi kaikesta synnistä ja väärästä. Jeesus pelastaa meidät Isän lapsiksi. Hänen Sanansa johdattaa elämään Jeesus-elämää Pyhän Hengen yhteydessä ja liittymään seurakuntayhteyteen. Raamatussa virtaa elävä vesi. Tänä päivänä Jeesus sanoo Sinulle ja minulle: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon!"

Rakas Jumala, avaa meidän korvamme kuulemaan Jeesuksen kutsu. Jeesus, anna meille ELÄVÄÄ VETTÄ! Aamen

Tänä aamuna, 10.6.2014, ralkkaudella Mummi

Ei kommentteja: