keskiviikko 23. huhtikuuta 2014

Alussa oli Sana

Rakas Lähimmäiseni, Pietari puhuu meille tänään Apt.2: 22-32. Hän sanoo suoraan Israelin miehille, että te tapoitte Jeesuksen ristiinnaulitsijoiden kätten kautta ja jatkaa: "Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi hänet pitää.  Daavid sanoo hänestä: Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi. Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa; sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan, etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.Sinä teet minulle tiettäväksi elämän tiet, sinä täytät minut ilolla kasvojasi edessä."

Pääsiäisenä seurasimme Jesuksen askeleita ristille, jossa Jeesuksen pelastustyö toteutui. Me tiedämme nyt, mitä tarkoittaa ilosanoma Jeesuksesta. Tänään kuulemme Pietarin puheesta,  mitä Daavid ennustaa Jeesuksesta Psalmissa 16: 8-11 jo  monia satoja vuosia ennen Jeesuksen syntymää ja ristintyötä.

Jumalalla oli pelastussuunnitelma valmiina jo silloin kun maailmaa luotiin. Jumala tiesi, ettemme me ihmiset selviä ilman yhteyttä Jumalaan. Synti vie meidät kadotukseen. Senvuoksi Jumala lähetti Jeesuksen ristille pelastamaan meidät synnin vallasta elämään ylösnausemuselämää Isän yhteydessä. Tätä Jumalan rakkaudentyötä ei järki käsitä. Se on Jumalan salaisuus, joka avautuu uskon kautta.Jeesukseen. Jeesus sen Sinulle avaa!

"Johanneksen evnkeliumi kertoo Jeesuksesta. Joh.1: 1-5: "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kaauttaan ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä on ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt."

Tänä aamuna, 23.4.2014, rakkaudella Mummi

Ei kommentteja: