perjantai 21. maaliskuuta 2014

"Ahkeroitse siis ja tee parannus"

Rakas Lähimmäiseni, päivän sana johdattaa meidät ilmestyskirjaan. Jeesus puhuu Laodikean seurakunnalla mutta me voimme ottaa sanat itsellemme, koska olemme penseitä. Eikös meille ole tuttuja adjektiivit: välinpitämätön, laimea, innoton, haluton, kun on kysymys Jeesuksen seuraamisesta. Meille Jeesus sanoo näin: "Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit."

Jeesus rakastaa jokaista ihmistä. Hän on maksanut kalliin hinnan Sinusta ja minusta. Hänet on runneltu meidän pahojen tekojemme tähden. Hän on antanut henkensä meidän edestämme. SE kulta on tulessa puhdistettu. Jeesus antaa meille ELÄMÄN täällä ja iankaikkisen elämän taivaassa. Hän antaa meille valkoiset vaatteet, kun syntimme on pesty pois. Hän antaa meille silmävoidetta, nähdäksemme Kristus-valon  ja kaikki Hänen lahjansa ja omistaisimme Jumalan valtakunnan kansalaisuuden tämän kurjan maailman keskellä. -Ja seuraisimme Häntä ilolla!

Jeesus sanoo vielä: "Kaikkia, niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan, ahkeroitse siis ja tee parannus. Katso minä seison ovella ja kolkutan, jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssansa ja hän minun kanssani. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellansa. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnalle sanoo."
Ilm. 3: 18-22.

Rakas, Isä, puhu sydämillemme Jeesuksen ja Pyhän Hengen kanssa, Jeesuksen nimessä tätä pyydämme tänä aamuna, 21.3.2014. Aamen.

2 kommenttia:

Pekka kirjoitti...

Amen. Kiitos taas Aamun ensimmäisestä rakas sisareni Jeesuksessa Kristuksessa.

Oikein raikasta viikonloppua ja ihanaa kevään odotusta.
Jeesus siunatkoon sinua.-Pekka-

mummi kirjoitti...

Pekka rakas veli, Sinulle myös kirkasta evankeliumia ja aurinkoisia päiviä koko kevääksi! Mummi