sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

Iankaikkinen elämä.

Rakas Lähimmäiseni, tänään, lepopäivänä, lähetän Sinulle Jeesuksen sanoja Lutherin mannan mukana. Iloitaan ja kiitetään Jeesuksen lahjoista, ehtoollisesta ja iankaikkisesta elämästä! Tänä aamuna, 7.4.2013, rakkaudella Mummi.

Joh. 6:54

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä.
On kuin Herra sanoisi: Antakaa kaiken muun mennä menojaan ja pysykää
ainoastaan näissä sanoissa: Joka syö minun lihani ja juo minun vereni,
sillä on iankaikkinen elämä.  Tämä on varmasti totta. Jätä siis järki ja
teot sikseen. Älä niiden mukaisesti päättele ryhtyessäsi puhumaan
kuoleman, perkeleen ja helvetin voittamisesta, syntien
anteeksiantamuksesta ja iankaikkisesta elämästä. Tässä tarvitaan toiset
tuumat. Jätä järkesi mietteet tutkiessasi näin syvällisiä asioita. Anna
tälle opinkohdalle sille kuuluva kunnia. Joka syö, toisin sanoen uskoo,
sillä on jo nyt iankaikkinen elämä. Jos sinulla on iankaikkinen elämä,
miksi olisit niin mieletön, että pyrkisit sitä ansaitsemaan!
Ansaitseminenhan osoittaa, ettei minulla vielä iankaikkista elämää ole.
Jos se näet minulla olisi, enhän sitä etsisi. Mutta niin kauan kuin joku
etsii sitä, hän ei pidä Kristuksen lihaa sellaisena mikä se on, totisena
ruokanaan, vaan kieltää kasteensa, häpäisee ja pilkkaa Kristusta ja
hänen evankeliumiaan. Hän on luopio ja sydämeltään pakana. Sen sijaan
samalla hetkellä, jona alat uskoa, sinulla on iankaikkinen elämä. Sinun
ei sitä tarvitse ansaita.

(Martti Luther - Mannaa Jumalan lapsille)

Ei kommentteja: