torstai 13. lokakuuta 2011

Autuudenateria.

Rakas Lähimmäiseni, eilen kuulimme hyvän raamattutunnin aiheesta "autuudenateria". Meidän Herramme Jeesus Kristus asetti ehtoollisen kiirastorsai-iltana, ennen hänen ristiinnaulitsemistaan pitkäperjantaina. Hän teki sen meidän kaikkien häneen uskovien uskonelämän vahvistamiseksi ja meidän autuudeksemme.

Jeesus itse sanoo näin: "Totisesti minä sanon teille, ellette syö ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Sillä minun lihani on totinen ruoka ja minun vereni on totinen juoma, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole niinkuin teidän isienne, he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."

Herran pyhässä ehtoollisessa kohtaamme Jumalan salaisuuden. Se on yhteyden ateria. Pyhä Henki yhdistää seurakuntalaiset ja mukana ovat myös poismenneet pyhät. Ehtoollisella olemme Vapahtajamme edessä tietäen että tarvitsemme anteeksiantoa ja otamme sen lahjan vastaan uskoen Jeesuksen täytettyyn työhön. Jeesuksen ruumis ja veri annetaan meidän suuhumme, että saamme syntimme anteeksi ja uskomme omaan Vapahtajaamme vahvistuu. Ylistys nousee sydämestä! Kolmiyhteinen Jumala on läsnä!

Rakas Jumala, kiitos ehtoollisen lahjasta! Lähetä meidät perheväkesi yhteyteen, ehtoolliselle, ottamaan vastaan autuudenateria! Aamen.

tänä aamuna, 13.10.2011, rakkaudella Mummi

Ei kommentteja: