tiistai 5. huhtikuuta 2011

Sanan lupaukset

Rakas Lähimmäiseni, se on iso ihme, että Jumalan Sanan lupaukset vahvistavat uskoamme ja eheyttävät masentuneen mielen! Yksi rakkaimmista raamatunkohdista oli Filippiläiskirjeen jakeet 4:6-7, heti uskoontuloni jälkeen. Se oli päivätaulussani, luin sen aina, kun pelot tulivat ja masennus pyrki vesittämään Jeesuksen armotyön ja rakkaudenlupaukset sydämessäni.

”Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.” Tämä lause opetti rukoilemaan! Jumalan rauha tuli sydämeeni silloin, kun Jeesus tuli elämääni ja otti syntini pois. Se oli ihmeellinen Jumalan lahja ahdistuneelle sydämelle. Se oli lepo ja rauha masentuneelle mielelle. Se oli vapautus vangitulle! Rukous, vei takaisin Jeesuksen syliin, anteeksiantamuksen rauhaan, heti kun aloin murehtia. Rukous on nuoren uskovan taistelu-ase epäuskoa vastaan.

Ensimmäisen Pietarin kirjeen viides luku 6-7 jae: ”Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi, ja heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen.” Tämä lause oli myös päivätaulussani. Siinä on lupaus Jumalan huolenpidosta ja rukouksen kuulemisesta.

Uskoani vahvistivat vielä päivätaulun lauseet: Johannes 14:27 ja Johannes 16:33. ”Rauhan minä jätän teille, minun rauhani – sen minä annan teille. En minä anna teille niin kuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.” ja ”Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus, mutta minä olen voittanut maailman.” Ja tärkein lupaus Jeesukselta: ” Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.” Joh.6 37.
Rakas Jumala, kirjoita sanasi lupaukset meidän sydämiimme Pyhän Hengen kanssa! Aamen.

Tänä aamuna, 5.4.2011, rakkaudella Mummi

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos lohduttavista sanoista,jotka olet löytänyt ja jaat tässä blogissa. Niihin voin nyt palata,kun olen ne löytänyt.
Rukouksen kautta viriää toivo ja uskon luottamus.
Siipirikko ystäväsi.

Kirsti kirjoitti...

Kiitos Mummi, minustakin nämä Raamatun paikat ovat olleet lohduttavia ja uskoa vahvistavia!
Voi kuinka oli ihmeellinen tunne,kun näin nämä minullekin rakkaat kohdat täällä.
Siunausta rakas Mummi ystäväni♥