torstai 3. kesäkuuta 2010

"Minä olen voittanut maailman"

Lähimmäiseni, Herra kehottaa minua puhumaan omasta ahdistuksen ajastani. Sairastin paniikkihäiriötä kuusi vuotta. Jokainen, jolla tämä ahdistus on ollut, tietää, että yhteys toisiin ihmisiin loppuu vähitellen, koska ei pysty kohtaamaan ketään. Tiesin, että tahdosta riippumaton hermostoni oli vialla. Yritin hoitaa itseäni rentoutumalla, se helpotti, mutta ahdistavissa tilanteissa paniikki tuli päälle auttamattomasti. Onneksi olin niin sairas, etten uskaltanut etsiä terapiaa.

Jumala tuli avukseni! Olen monesti kertonut Sinulle, että Hän poimi minut linja-autosta, kun vastuullinen ystävä kertoi minulle Jeesuksesta. Kuulin, että Jumala rakastaa minua niin paljon, että on antanut Poikansa kuolemaan minun edestäni. Jumala rakastaa minua, koska Hän on minut luonut ja antanut tämän elämän. Jeesus vapauttaa jokaisen ahdistuneen syyllisyydestä, synnistä ja kelpaamattomuudesta. Tämän ilosanoman otin vastaan, ja se oli minulle paras terapia, muita en tarvinnut.

Jeesus sanoo Sinulle ja minulle yhdellä lauseella terapiansa ohjelman: ”Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman” Joh. 16:33.Jeesus antaa rauhan, kun Hän ottaa synnit pois. Hän on turvamme kaikkina päivinämme. Jeesus Korjaa meidän rikkoutuneen sisikuntamme rakkaudellaan ja armollaan ja opettaa meidät unohtamaan kärsimämme pahan. Hän tiedottaa, että me kelpaamme Jumalalle sellaisinamme, koska Jumala on meidät luonut. Me saamme elää itsemme näköistä elämää Jumalan lapsina ja Jeesuksen seuraajina. Jumalan Pyhä Henki opettaa meille kaiken ja johdattaa meidät Sanan lähteelle.

Meille on kullanarvoinen neuvo Sananlaskujen kirjan 4. luvussa, jae 20: ”Kuuntele tarkkaan, poikani, mitä sinulle sanon, pidä korvasi auki! Älä päästä mielestäsi minun sanojani, pidä ne visusti sydämessäsi, sillä ne ovat löytäjälleen elämä, lääke koko hänen ruumiillensa. Ennen muuta varjele sitä, mikä on sydämessäsi – sieltä koko elämäsi lähtee.”

Tänä aamuna, 3.6.2010, rakkaudella Mummi

Ei kommentteja: