torstai 7. tammikuuta 2010

"Korkeimman varjelus"

Rakas, Lähimmäiseni, joulu on mennyt, uusi vuosi on mennyt ja loppiainen on mennyt. On vietävä ulos joulukuusi ja on sammutettava jouluvalot. Vai onko? Miksi kauniit sähkökynttilät eivät saisi loistaa niin kauan kuin valo voittaa?

Nyt on aika kiittää Hyvää Jumalaa tästä juhlien ajasta. On saatu elää yhdessä rakkaiden kanssa. On saatu rautaisannos Jumalan Sanaa ja on iloittu joululauluista ja hyvästä musiikista ja yhteisistä aterioista. On saatu olla armon kalliolla, Vapahtajan yhteydessä. On ollut aikaa miettiä Isän edessä tulevia päiviä nyt, kun uusi vuosikymmen alkaa. Sinulle, Taivaallinen Isä, annan kiitokseni tästä kaikesta ja pyydän: Ota elämäni Sinun johtoosi. Auta tekemään oikeita valintoja ja auta, että pysyn kaikki päiväni armon kalliolla, Vapahtajan vierihoidossa. Kiitos, että rakastat minua niin täydellisesti, että uskallan tuoda Sinun eteesi kaikki pimeimmätkin ajatukseni silloin, kun vanhuuden epätoivo iskee. Kiitos, Jeesus, että Sinä tiedät sen, miltä silloin tuntuu. Kiitos, että autat voittoon! Tämän vuosikymmenen alkaessa, jätän itseni, rakkaani ja lähimmäiseni Sinun sydämellesi, Vapahtajani, ja Sinun johtoosi Pyhä Henki. Sinä, Isä, tiedät parhaiten, mitä me kaikki tarvitsemme! Kiitos, että siunaat meitä Jeesuksen tähden. Amen.

Sinulle ja minulle ja kaikille, jotka turvaavat Herraan, Raamatussa on valtava lupaus, se on Psalmissa 91, jakeet 9-16:” Sinun turvanasi on Herra, sinun kotisi on Korkeimman suojassa. Onnettomuus ei sinuun iske, mikään vitsaus ei uhkaa sinun majaasi. Hän antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua, missä ikinä kuljet, ja he kantavat sinua käsillään, ettet loukkaa jalkaasi kiveen. Sinä poljet jalkoihisi leijonan ja kyyn, tallaat maahan jalopeuran ja lohikäärmeen. Herra sanoo: ”Minä pelastan hänet, koska hän turvaa minuun. Hän tunnustaa minun nimeäni, siksi suojelen häntä. Kun hän huutaa minua, minä vastaan. minä olen hänen tukenaan ahdingossa, pelastan hänet ja nostan taas kunniaan. Minä annan hänelle kyllälti elinpäiviä, hän saa nähdä, että minä autan häntä”. Kiitetään Jumalaa tästä sanasta!

Tänä aamuna, 7.1.2010, rakkaudella Mummi