keskiviikko 23. syyskuuta 2009

Sinä kelpaat

Lähimmäiseni, löysin 5.5.-07 klo 4.10 kirjoittamani viestin Sinulle, joka podet kelpaamattomuutta. Edellisenä päivänä kuulin ystävän sanovan minulle: ”Sinä olet liian vanha Jumalan työhön”. En uskonut kuulemaani, mutta kelpaamattomuus otti vallan ja vei unet. Herra alkoi puhua minulle: ”Sinä kelpaat. Astu rohkeasti todistamaan minusta ja rohkaise kaltaisiasi lapsena särkyneitä. Minulla ei ole liian vanhoja eikä liian nuoria. Kaikki lapseni olette minulle yhtä rakkaita. Sano, että Vapahtajan armo riittää! Pojan veri on armovirta jokaiselle. Sinä synnyit minun tahdostani maailmaan, ota saamasi lahjat käyttöön ja anna ne minulle. Minä siunaan ne käyttööni. Ole sinä uskollinen ja luota voimaani. Pysy minussa! Sinä kelpaat sellaisena kuin olet siihen tehtävään, jonka minä sinulle annan.”

Muistan tuon hetken kuin eilisen. Pyhä Henki hoiti minua ihmeellisesti. Mummilla oli kevyt ja turvallinen olo. Sinä, Lähimmäiseni, joka kokoat elämäsi sirpaleita ja tunnet, että et kelpaa mihinkään, ”etsi ensin Jumalan valtakuntaa”, sillä se on tullut meitä lähelle. Huuda Jeesusta avuksesi. Jumala kutsuu Sinua rakkauden äänellä. Jeesus tulee sydämeesi ja tekee Sinusta uuden luomuksen. Hän rakastaa Sinut terveeksi. Tulet tietämään, että olet tullut Oikean Isän kotiin, jossa Sinua rakastetaan. Pyhä Henki todistaa Sinulle, että Jeesus on antanut kaikki virheesi ja syntisi anteeksi jo Golgatan ristillä yli 2000 vuotta sitten Jumalan suunnitelman mukaan. Jumala tiesi jo silloin Sinun elämäsi ja tehtäväsi, jonka Hän on Sinulle antava. Sinä kelpaat Jumalalle puutteinesi Jeesuksen tähden.

Jeesus puhuu jäähyväispuheessaan Johannes 14:23-27 näin: ”Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt. Tämän minä olen teille puhunut, ollessani teidän tykönänne. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani – sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.”

Meidän ei totisesti tarvitse pelätä, kun Kolmiyhteinen Jumala ja maailmankaikkeuden Luoja on meidän kanssamme joka päivä. Meillä on rakastava Isä, meillä on Vapahtaja ja meillä on Puolustaja aina kanssamme. Meillä on aihetta kiitokseen ja iloon! Annetaan sen näkyä ihmisten keskuudessa.

Tänä aamuna, 23.9.2009, ilolla Mummi