torstai 3. syyskuuta 2009

Rakkaus luo yhteyden

Lähimmäiseni, Jeesus rukoilee jäähyväisrukouksessaan Isää itsensä, opetuslastensa ja kaikkien seuraajiensa puolesta Johanneksen evankeliumin seitsemännessätoista luvussa. Hänen tärkeä viestinsä on, että kaikki Hänen seuraajansa eläisivät saman rakkauden ilmapiirissä, joka vallitsee Isän ja Pojan välillä. Läheinen yhteys, johon Jeesus meitä kutsuu, tuntuu elämässämme rakkautena toisia kohtaan. Toinen tärkeä rukousaihe on, että Hänen seuraajansa olisivat yhtä, niin kuin Isä ja Poika ovat yhtä. Hän sanoo tätä herätyksen siemeneksi; silloin, kun yhteys toimii ja näkyy, maailma uskoo, että Isä on lähettänyt Poikansa maailmaan pelastamaan kaikki ihmiset synnin ja kuoleman vallasta. Minulle tämä luku on hyvin rakas, kehotan Sinuakin, Lähimmäiseni, lukemaan sen ajatuksen kanssa.

Jeesus puhuu Isälle: ”Minä olen kirkastanut sinut täällä maan päällä saattamalla päätökseen työn, jonka annoit tehtäväkseni. Isä kirkasta sinä nyt minut, ota minut luoksesi ja anna minulle se kirkkaus, joka minulla oli sinun luonasi jo ennen maailman syntyä. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle….Pyhä Isä suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä”.

”Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun. Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. Sen kirkkauden, jonka olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua”.

Jeesus lopettaa rukouksensa näin: ”Minä olen opettanut heidät tuntemaan sinun nimesi ja opetan yhä, jotta heissä pysyisi sama rakkaus, jota sinä olet minulle osoittanut, ja jotta minä näin pysyisin heissä”.

Tänä aamuna, 3.9.2009, ilolla Mummi