keskiviikko 26. elokuuta 2009

Herra on minun paimeneni

Kuinka ihanaa on herätä hyvin nukutun yön jälkeen. Saa hengittää pihassa raikasta syyskesän ilmaa ja huomata, ettei kolota mistään! Kiitos nousee sydämestä: ”Sinä, Herra, varjelit minut yöllä. Pidä minusta huolta tänäänkin. Vahvista vanhat jalkani Sinun voimallasi, Jeesus, että jaksan kävellä terveydekseni. Hoida perhekuntamme jokaista jäsentä rakkautesi kädellä. Kiitos, että olet heidät meille antanut! Hoida, Herra, ystäviä, sukulaisia ja kummilapsia. Kaikki he Sinun hoitoasi tänäänkin tarvitsevat. Jätän Sinut, Lähimmäiseni, Isän käteen. Kiitos, Jeesus, että pidät meistä kaikista huolta!

Pihan kasvit ovat valmistautuneet jo talven tuloon. Alppiruusuissa on nuput ensi kesän kukkaloistoa varten. Grassien viimeiset kukat loistavat vielä kirkkaina, mutta siemeniä on paljon. Ne voi kuivata ensi kesän kasvua varten. Sinä, Taivaanisä, luot uutta! Varmistat pihan kasveille ensi kesän kasvun. Sinä hoidat meitä ihmisiäkin päivästä toiseen. Opeta meitä kysymään Sinulta, mikä on meille parhaaksi. Ohjaa meitä Pyhän Hengen viisaudella! Kiitos, että niin teetkin.

Istun rukouspaikalleni. Avaan Raamatun. Se avautuu Psalmien kirjan kohdalta Vanhasta Testamentista. Haluan liittää tähän Sinulle, Lähimmäiseni, psalmin 23. Se on Daavidin kiitosvirsi,
yksi kauneimmista: ”Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden. Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat. Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; Ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.”

Tänä aamuna, 26.8.2009, ilolla Mummi